top of page

Inovace - Podpoříme zvídavost lidí a rozvoj „učící se organizace“

2N Telekomunikace.png
CzechCrunch ji nazval nenápadným miliardovým hráčem. 2N TELEKOMUNIKACE je firmou, která vsadila na moderní technologie a do svého DNA zapsala inovace. Sází na rozvoj zvědavosti a podporu „učící se organizace." Jakým způsobem to zvládli a jaké výsledky to přineslo? To vám odhalíme v dalším z pohledů do zákulisí našich klientských projektů.

Co to znamená „učící se organizace“?

O rozvoj tohoto konceptu se zasloužil americký vědec v oboru managementu Peter Senge. Ve své knize Pátá disciplína pohlíží na organizace jako na dynamické systémy ve stavu nepřetržité adaptace a zlepšování. To znamená, že důležitější než lidi učit je podporovat jejich schopnosti učit se.

Peter Senge ve své knize prohlásil, že „v dnešní době je jedinou možnou konkurenční výhodou, kterou firma může získat, schopnost učit se rychleji, než konkurence."

Koncept učící se organizace je základem pro úspěšnou a dobře fungující společnost. Důležitým prvkem v tomto prostředí je člověk jako jedinec s pozitivním přístupem k vlastnímu rozvoji a chutí vzdělávat se v neustálém učení sebe sama.

Úkol pro HR oddělení

Když jsme byli přizvání do debaty o rozvoji „učící se organizace“ ve 2N TELEKOMUNIKACE, dozvěděli jsme se, že lidé ve vedení nemají shodu v tom, co „učící organizace“ vlastně je a jak se může takový rozvoj realizovat. Jednalo se o úkol, který top management svěřil do rukou HR oddělení s představou, že řešením této strategické výzvy jsou školící aktivity.

Poklona za to, jak k nám byli v 2N otevření. HR si nás přizvalo jako odborníky na toto téma a parťáky pro facilitované workshopy.
Jak se učí špičkové týmy.png

Ujasnit si, co pro top management rozvoj učící se organizace znamená a popsat roli a zodpovědnost, která z toho pro top management vyplývá.

Vybrat konkrétní projekty, přes které bude top management učící se organizaci rozvíjet.

Propsat principy učící se organizace do vybraných aktivit středního managementu.

Hlavní cíle programu

Součástí otevřeného přístupu CEO a Top managementu 2N byla ochota přeformulovat zadání a stanovit nové cíle:

Jak program vypadal

  • Jak si 2N vede v 5-ti pilířích „učící se organizace“

  • Role top managementu

  • Rozvojová páka

01

Učící se organizace a 2N
  • Rozbor mini-diagnostiky „učící se organizace“ (Kearns)

  • Výběr prioritního organizačního zlepšení (rozvoj s přínosem pro byznys a jak prakticky na něj)

02

Jak jsme na tom a co chceme
  • Výběr prioritního programu pro rozvoj s přínosem pro byznys

03

Priority rozvoje pro byznys
  • Silné stránky a příležitosti na zlepšení v učebním cyklu

    • Učení se ve 2N

    • Učení se v boardu 2N

    • Inovace a vývoje nových řešení

04

Systém učení
  • Formování učící se kultury a budování osobního mistrovství

05

Kultura „učící se organizace“
  • Kalibrované hodnocení širšího management týmu

06

Rozvoj výkonu a potenciálu

Jakých výsledků z pohledu top managementu se podařilo dosáhnout?

  • Budování „učící se organizace“ bere jako svou vlastní zodpovědnost

  • Má praktický most mezi „učící se organizací“ a vizí firmy

  • Má stanovenu prioritu organizačního rozvoje

  • Má vybraný rozvojový program, u kterého očekává měřitelný přínos pro byznys

  • Má definované kroky ke zlepšení učení se v 2N i v inovacích a vývoji

  • Má popsáno, jak chce formovat kulturu k učení se, inovacím a hodnotě pro zákazníka

  • Má kalibrované hodnocení osobního mistrovství širšího management týmu a další rozvojové kroky

2N - zápis.jpg
bottom of page