Jak nastartovat mindset udržitelnosti ve firmě?

Každý z nás se nějak snažíme přispět k životnímu prostředí. Když to jde, jezdíme ke klientům na klasických koloběžkách nebo MHD. Sázíme stromy. Nahrazujeme papírové workbooky digitálními brožurami. Nepřeháníme to s masem. Spoustu eventů dokážeme zorganizovat s klienty na dálku namísto dvoudenního létání skupiny manažerů za účelem půldenního workshopu.

Víme, jak moc toto téma rezonuje ve společnosti a ve vašich firmách. A není nám to lhostejné. Z dramaticky se zpřísňujících legislativních požadavků vyplývají pro leadership týmy nové povinnosti, audity, změny a nové postupy. A to vše může narážet na mindset lidí. Navíc, většina z nás máme děti a chceme pro ně planetu skutečně zanechat v lepším stavu, než jsme jí převzali. A protože se neumíme a vlastně už ani nechceme přilepovat k vozovkám, hodláme pomáhat tam, kde je naše největší přidaná hodnota: v myslích a chování lidí.

V humancraftu věříme, že ovlivnit mindset, znalosti, dovednosti a chování lidí můžeme nejlépe skrze podnětné, reflektované zážitky. A naším cílem v tématu udržitelnosti je pomoci lidem pochopit konkrétní příležitosti, výzvy, úkoly a svojí aktivní roli v nich spojené s transformací ekonomiky na zelené hospodářství.

Právě proto jsme před časem začali testovat nové business simulace.  A tohle jsou 2 z nich, které si s námi můžete se svým leadership týmem nebo týmem talentů již zahrát:

CELEMI Sustainability – People, Planet, Profit®

Jedná se o propracovanou herní simulaci, která pomáhá účastníkům v roli manažerů fiktivní firmy OMNIA objevit a prakticky si vyzkoušet, jak transformovat celou organizaci za účelem zvýšení spokojenosti lidí, vyšší profitability a udržitelnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí napříč celým hodnotovým řetězcem.

Harvard Business Education® Net Zero

Účastníci se promění v generální ředitele čtyřhvězdičkového 500 pokojového hotelu v centru města, hotelu, který se do roku 2050 chce stát uhlíkově neutrální. V rámci následujících 7 let musí snížit emise oxidu uhlíku o 50% a další kroky následují. Hráči každý rok rozhodují mezi jednou ze tří iniciativ, učí se ze zkušenosti a ze vzájemné interakce.

Tak co, máte chuť si to s námi vyzkoušet? Napište nám.

Autor článku: 

Petr Moravec - Partner & Innovation Lead

petr.moravec@humancraft.cz