Návrat do práce

Inspirofest

20. října 2021

Online

Jak reagují na volbu mezi home office a kanceláří světové firmy? Jakou zvolily motivaci?

Názory společností můžeme rozdělit do tří skupin. Ta první vyžaduje návrat do kanceláří, protože v hybridních prostorech je menší kreativita, drhne spolupráce jak mezi týmem, tak mezi jednotlivými odděleními. Například společnost Yahoo už před několika lety zavedla remote systém, ale nakonec chtěla dostat lidi zpět do kanceláří. Proti tomu se však zvedla velká vlna nevole a firma doposud pracuje v hybridním modelu.

Hosté

Petra Marzini

Head of HR ve společnosti ANECT a.s.

Stanislav Antoš

Group Human Resources Director ve společnosti P3 Logistics Parks

Hlavní témata inspirofestu 

I banky jako Goldman Sachs nebo J. P. Morgan preferovaly úplný návrat do kanceláří. Právě tyto banky bojují na velmi konkurenčním trhu na poli získávání talentů a ti si vybírají místa dle toho, jak velkou flexibilitu dostanou. Goldman Sachs musel zvednout nově nastoupivším absolventům plat o 30 procent, aby je vůbec přilákal. Na tomto příkladu se ukazuje, jak moc je firma ochotná dostat lidi do kanceláří. Kreativitu a vzájemnou spolupráci berou opravdu vážně.

Na druhé straně spektra jsou firmy jako Facebook, Microsoft a PWC (PricewaterhouseCoopers), které nechaly rozhodnutí na lidech, umožnily jim full time na home office. Do třetice jsou zde firmy jako Google, Apple nebo American express, které rozhodují individuálně. U některé skupiny zaměstnanců je vyžadována přítomnost v kanceláři, povaha práce další skupiny umožňuje pracovat hybridně nebo dokonce plně z domova.

Jak motivovat lidi k fyzickému návratu do kanceláří?

Co může fungovat kromě přidání peněz a jiných benefitů?

Jak zefektivnit fungování hybridního modelu? 

Záznam z akce

Průvodci
Inspirofestem

Kristina Zbožínková

Trenér, kouč a konzultant

Kristina se k humancraftu připojila v roce 2017 a to spíše náhodou, ale když poznala lidi, kteří humancraft tvoří, nemohla jinak. V  její práci se vždy najde část zpětné vazby, která jak věří, rozšiřuje obzory, vede k rozvoji a napomáhá k dosahování cílů. I proto jsou pro Kristinu zajímavá témata jako Stress management, Efektivita, Time management či Asertivita a komunikace. Protože má ale i kreativní já, baví jí vymýšlet jak zapojit kreativní techniky a různé hry do všeho, co dělá.

David Fojtík

Partner, šéfík a keyaccount manager

David naši firmu v roce 2003 založil a v humancraftu našel svoji seberealizaci. Baví ho vést tuhle skvělou partu, rozjíždět nové věci a s klienty hledat smysluplná řešení. Věří, že motorem byznysu jsou lidi a že kultura organizace si dává strategii k snídani. Jeho srdcovkou je práce pro Nadaci Via, kde je předsedou správní rady.